• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 05.11.14, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallase kabinetiülem sai Brüsselis ametikõrgendust

Viimase aasta Euroopa Komisjoni eelmise koosseisu transpordivoliniku Siim Kallase kabinetiülemana töötanud Margus Rahuoja alustas sellest nädalast Brüsselis tööd lennunduse ja rahvusvaheliste transpordisuhete direktori ametikohal.
Siim Kallase kabinetiülem sai ametikõrgendust
  • Siim Kallase kabinetiülem sai ametikõrgendust Foto: Andres Haabu, Äripäev
Ehk samasugusel kõrgema ametniku tasemel nagu kaubandusdirektoraadi direktor Signe Ratso või teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi ressursidirektor Maive Rute.
Konkurssi ametikoha täitmiseks ei korraldatud. Varem neli aastat Siim Kallase kabinetis lennunduse ala ja välisnõunikuna töötanud Rahuoja sai ameti suunatud pakkumisega, kui koht ootamatult vabanes.
„Kuna komisjon vahetus, transpordivolinik vahetus ja ka transpordi peadirektoraadi juht alles vahetus, siis leiti, et kõige parem on leida inimene, kes ei vaja pikka sissejuhatust,“ rääkis Rahuoja.
Rahuoja sõnul otsustab tippametnike ametisse saamise volinike kogu. „Kallase eestkostel ja personalivoliniku ettepanekul,“ täpsustas ta. „Kallas seda ettepanekut teha ei saa. Muidu oleks liiga lihtne kõik.“
Rahuoja otseses alluvuses on 89 töötajat neljas büroos. Kui juurde arvata ka direktori alluvuses olev Euroopa Lennundusohutuse Agentuur, lisandub veel 600 inimest, kelle tööd kureerida. „Tegeleme seadusandluse loomise ja järelevalvega,“ ütleb Rahuoja. „Ja raha on ka üsna palju.“
Järgmise seitsme aasta jooksul on eelarve veidi üle kolme miljardi euro, mille jaoks on detailsed plaanid juba paigas. „Jälgime, et suunad oleksid õiged, raha korrektselt planeeritud ja projektid läheksid töösse.“ Tähelepanu all on lennujuhtimise moderniseerimise tehniline pool, mille mahajäämusele on ka endine transpordivolinik Siim Kallas korduvalt viidanud. „Põhimõtteliselt on see lennujuhtimise digitaliseerimine,“ ütleb Rahuoja. Projekti kogumaksumus jääb 20 mld euro piiridesse.
Rahuoja vastutusalasse jäävad ka Venemaa sanktsioonid. „See on otseselt minu teema,“ möönab ta. „Lennundussuhted Venemaaga, seal ma olen Euroopa Liidu ja Venemaa vahelise delegatsiooni juht ELi poolt.“
Venemaa on meedia vahendusel ähvardanud Euroopa lennufirmadele Siberi ülelennud keelata. See on Rahuoja sõnul praegu siiski vaid meediaspekulatsiooniks jäänud. Midagi ametlikku esitatud ei ole.
Peale lennuohutuse Venemaaga muudel teemadel praegu ei räägita. Kõik kahepoolsed lepingud toimivad.
Riigiabireeglid, mis puudutavad Estonian Airi Rahuoja pädevusse ei kuulu. See on ELi konkurentsiameti valdkond. Küll aga lennunduse siseturg, Euroopa lennujaamade moderniseerimine (müranormid, maapealse teeninduse reguleerimine, jne), sotsiaalsed õigused ja ametiühingud, maandumisõigused. Samuti lennuohutuse teemad lennukite ohutusest iPadi ja nutitelefoni kasutamiseni lennuki pardal.
Vastutusalasse kuuluvad ka suhted partneritega nagu Ameerika Ühendriigid, Hiina ja Ukraina, kus räägitakse läbi turu avamise võimalusi Euroopa ettevõtetele. Paralleelelt püütakse edendada Euroopa standardite ohutusreeglite üle võtmist partnerite poolt.
Lisaks tsiviilõhuruumi haldamise teemad, kus eesmärk on luua üle-Euroopaline siseturg, mida praegu on Rahuoja sõnul alles väga vähe näha. Teiste riikidega tüli üles kiskunud lennunduse heitmete piiramise teemale püütakse aastaks 2016 lahendus leida globaalsel tasandil Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) läbirääkimistel. Seal on Rahuoja lennundust puudutavas ELi delegatsiooni juht.
Rahuoja esimeste tööpäevade sisse on mahtunud nii kohtumised Airbusi esindajatega kui n-ö kuulamine Suurbritannia Lordide koja liikmete ees. Teemaks droonid ja lennuohutuse tagamine.
Esimene suurem üritus saab olema sel nädalal sõit Rooma koos uue transpordivoliniku Violeta Bulciga, et arutada, kuidas liikuda edasi Euroopa lennujuhtimise reformiga. Koos on 300 inimest - ministrid, peadirektorid, ettevõtete esindajad.

Seotud lood

Uudised
  • 13.04.16, 11:00
Maive Rutest saab Euroopa teadusuuringute asejuht
Euroopa Komisjon nimetas eestlanna Maive Rute Teadusuuringute Ühiskeskuse asepeadirektoriks, kus tema põhiülesandeks on teadusteenistuse parem sidumine komisjoni poliitikaid kujundavate osakondadega.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele